Start Instrukcja Obsługi Sklepu

Dzisiaj Polecamy:

Pieczątka Pudełko Plastykowe
Pieczątka Pudełko Plastykowe
31,00 zł


Shiny wkład S-828-7
Shiny wkład S-828-7
6,30 zł


Pióro Parker FP 03
Pióro Parker FP 03
71,58 zł


Shiny wkład S-542-7
Shiny wkład S-542-7
7,20 zł


Taśma Citizen Printiva Magenta
Taśma Citizen Printiva Magenta
42,00 zł


Pieczątka Shiny S-831
Pieczątka Shiny S-831
60,00 zł


Pieczątka Shiny S-823
Pieczątka Shiny S-823
43,00 zł


Segregator A-4 ekoskóra
Segregator A-4 ekoskóra
39,50 zł


Pieczątka Shiny R-524
Pieczątka Shiny R-524
59,00 zł


Pieczątka Eminent 0043
Pieczątka Eminent 0043
121,00 zł


Instrukcja Obsługi Sklepu

 

ZAKŁADANIE KONTA - REJESTRACJA

 

Pierwszym krokiem jaki wykonamy przed zakupem jest rejestracja. W naszym sklepie nie ma możliwości zakupów przez niezarejestrowanych klientów.

 

Proszę skorzystać z tego linku aby się zarejestrować - Rejestracja. Generalnie należy wypełnić (czy też określić wyborem) wszystkie pola oznaczone gwiazdką.  Pozostałe pola nie są obowiązkowe , lecz płatnicy podatku VAT i pozostałe osoby zaznaczające opcję "Proszę o wystawienie:" faktur VAT proszone są o bardzo uważne wypełnienie pól rejestracyjnych, ponieważ informacje w nich zawarte posłużą do wystawienia faktury VAT.

 

Pod koniec formularza należy zaznaczyć akceptację regulaminu, w nawiasie jest dostępny link z pełną treścią regulaminu. Wszelkie braki i niedokładności  w wypełnieniu formularza sygnalizowane są  przy pomocy okienek dialogowych, oraz czerwonym kolorem obok pól obowiązkowych, które muszą być wypełnione. Rejestrację wieńczy naciśnięcie przycisku "Zarejestruj Konto", jeżeli wypełniliśmy prawidłowo wszystkie pola na ekranie zobaczymy potwierdzenie faktu założenia konta, system nas automatycznie zaloguje. Łatwo to zauważyć, gdyż ponad koszykiem moduł logowania będzie wyświetlany z linkiem do Zarządzania Kontem i przyciskiem wylogowującym, zamiast pól do wpisu użytkownika i hasła oraz przycisku Zaloguj. Ponadto na adres e-mail zgłoszony podczas rejestracji zostanie wysłany e-mail potwierdzający rejestrację wraz z informacją o naszej Nazwie Użytkownika, oraz Haśle (informacje wysyłane są przez system i nikt nie ma w nie wglądu).

 

Gratulujemy, od tego momentu jesteśmy pełnoprawnym użytkownikiem sklepu.

 

 

ZARZĄDZANIE KONTEM

 

Po zalogowaniu się na nasze konto w module logującym zamiast pól do wpisu użytkownika i hasła oraz przycisku Zaloguj zobaczymy link do Zarządzania Kontem i przyciskiem wylogowującym. Przycisk wylogowujący nie wymaga dodatkowych komentarzy, a link prowadzący do modułu zarządzania kontem jest wart opisu. Po wybraniu linku do Zarządzania Kontem, w oknie środkowym (okno, obszar na którym wyświetlony jest ten tekst) zostanie wyświetlony kompletny moduł do zarządzania kontem:

  1. W pierwszym wierszu zobaczymy wpis Konto klienta: i tu nasze imię i nazwisko
  2. Informacje o koncie - tutaj możemy zmieniać i modyfikować dane podane podczas rejestracji. Bardzo przydatna funkcja, gdy chcemy zmienić nasz adres e-mail, hasło itd. Warto pamiętać, że pola obowiązkowe nadal są wymagalne. Po zamierzonych zmianach nowy stan zapisujemy poprzez naciśnięcie przycisku Zapisz lub kliknięcie na ikonkę dyskietki. Obok dyskietki widzimy inną ikonkę z zieloną strzałką, kliknięcie na tej ikonce powoduje przejście do modułu zarządzania kontem bez zapisu - ewentualne zmiany nie zostaną zapisane.
  3. Informacje o wysyłce - domyślnie adresem wysyłki zamówionych produktów jest adres podany podczas rejestracji, ale nie jest to jedyna możliwość. W tej opcji możemy zadeklarować tyle adresów ile uznamy za stosowne. Niekiedy zachodzi potrzeba wysyłki zakupów pod inny adres (np. oddział firmy jest pod innym adresem). Warto podać jednoznaczny skrót nazwy dla lokalizacji podanej poniżej. Skróty nazw dla lokalizacji są później wyświetlane w opcjach wyboru adresu do wysyłki (podczas finalizacji zakupów) i dzięki czytelnej nazwie skróconej szybciej wybierzemy właściwy adres.
  4. Informacje o zamówieniu - tutaj wyświetlane są wszystkie nasze zakupy, zrealizowane i beżące. Klikając na widoku zamówienia zostaną nam wyświetlone jego szczegóły. Warto w tym miejscu omówić stany jakie zamówienia mogą przybierać:

     

      Oczekujące na potwierdzenie - świeżo złożone zamówienie. Z uwagi na to, że równolegle prowadzimy również sprzedaż w realnym sklepie, może się zdarzyć że zamówiony towar został sprzedany w międzyczasie, a obsługa sklepu internetowego nie zdąrzyła zaktualizować tego faktu.

     

      Potwierdzone, do realizacji - Potwierdzenie zamówienia jest potwierdzeniem dostępności zamówionego towaru, oraz jego jednoczesną rezerwacją. Z chwilą potwierdzenia zamówienia dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży towarów i/lub usług pomiędzy Sklepem, a Nabywcą i od tego momentu zamówienia nie można modyfikować. Potwierdzenie zamówienia dokonywane jest e-mailem przez obsługę Sklepu w pierwszym dniu roboczym po dniu złożenia. Potwierdzenie zamówienia zawiera numer zamówienia, wyszczególnienie wybranych towarów, opłatę za przesyłkę, kwotę sumaryczną i nr konta na które należy przelać wyliczoną kwotę. Cena podana przy każdym towarze i usłudze jest ceną wiążącą dla stron transakcji w chwili składania zamówienia. Po otrzymaniu tego potwierdzenia kupujący winien przelać sumaryczną kwotę (towarów/usług i ew. kosztu przesyłki) na wskazane konto

     

      Wysłane - zamówienie uzyskuje ten status po wpłynięciu należności za towar/usługi na wskazane konto. W tym czasie obsługa Sklepu wysyła powiadomienie do klienta na adres e-mail zgłoszony podczas rejestracji, potwierdzające wpływ należności na wskazanym koncie i wysyłce zamówionych towarów/usług na wskazany podczas zamówienia adres. W tym dniu zamówione towary/usługi są wysyłane.

     

      Anulowane - ten status uzyskuje zamówienie, które zostało anulowane na prośbę klienta. Możliwość taka istnieje przy statusie - Oczekujące na potwierdzenie. Lub w szczególnej sytuacji, gdy zamawianego towaru chwilowo brakuje (np. został sprzedany w tym samym dniu w sklepie realnym), wówczas klient ma prawo odmówić oczekiwania na zamówiony towar i zamówienie otrzymuje status Anulowane.

     

      Zwrot pieniędzy - Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 r.(Dz. U. z 2000 r. nr 22 poz. 271 z późniejszymi zmianami) Nabywca może zrezygnować z towaru kupionego w naszym Sklepie bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki.

     

    Dodatkową pomocą w przeglądaniu Informacji o zamówieniach jest wyspecjalizowana wyszukiwarka. Narzędzie jest wysoce przydatne w sytuacji, gdy mamy dużą ilość zamówień na koncie, a chcielibyśmy powrócić/odnaleźć konkretne zamówienie.

 

 

ORGANIZACJA SKLEPU

 

Wszystko co jest związane ze sklepem znajduje się po lewej stronie tego tekstu. Poczynając od góry widzimy graficzny pasek reklamowy z przesuwającymi się propozycjami na które szczególnie chcielibyśmy zwrócić uwagę. Skierowanie kursora myszy na zdjęcie towaru umieszczone na przesuwającym się pasku reklamowym spowoduje zatrzymanie się paska. Natomiast kliknięcie na zdjęciu spowoduje wyświetlenie wszystkich dostępnych informacji nt. produktu włącznie z możliwością jego zakupu.

 

Poniżej napisu SKLEP - MABER widzimy dostępne grupy usługowe i towarowe. Wszystkie oferowane przez nas Sklep Internetowy produkty są dostępne właśnie w tym miejscu. Szczególowy opis funkcji naszego Sklepu Internetowego znajduje się w dziale Kupujemy (umieszczony poniżej w tej instrukcji).

 

Poniżej znajduje się wyszukiwarka towarów i usług, dzięki której możemy sprawniej poruszać się po ofercie sklepu. Niczym nie różni się od klasycznych wyszukiwarek, zatem i w tym przypadku opis jest zbędny. Wystarczy wpisać szukaną frazę lub nawet jej część i w odpowiedzi otrzymamy rezultat.

 

Poniżej wyszukiwarki znajduje się moduł logowania. W tym miejscu możemy się zalogować, zmienić zapomniane hasło, przypomnieć naszą nazwę i zarejestrować konto - jeżeli jeszcze takiego nie mamy.

 

Ostatnim modułem jest koszyk, tutaj znajdziemy informacje nt. kupionych produktów. Zawartość koszyka wywoływana jest poprzez kliknięcie na linku ZAWARTOŚĆ KOSZYKA. Wszystkie zagadnienia związane z koszykiem zostaną przedstawione przy okazji opisu procedury zakupu.

 

 

KUPUJEMY

 

W tej części opracowania przedstawimy cały proces zakupów. Przed zakupami warto zalogować się do sklepu, dzięki czemu płynnie przejdziemy do finalizacji zakupów. Jeżeli jednak przydarzy się nam kupowanie bez zalogowania na konto, to system sklepu pozwoli nam na gromadzenie wybranych produktów w naszym koszyku, jednak przy próbie sfinalizowania poprzez złożenie zamówienia zostaniemy poproszeni o zalogowanie się na swoje konto, lub o rejestrację.

 

Kupowanie towarów/usług w naszym sklepie jest łatwe. Wszystkie oferowane przez nasz sklep produkty są dostępne w jedynym miejscu. Poniżej napisu SKLEP - MABER widzimy dostępne grupy usługowe i towarowe. Kliknięcie na takiej grupie spowoduje wyświetlenie w oknie środkowym (okno, obszar na którym wyświetlony jest ten tekst), nagłówka grupy w którym znajdziemy wprowadzenie i podstawowe użyteczne informacje nt. grupy. Jeżeli grupa podzielona jest na podgrupy (np. grupa Pieczątki) to po kliknięciu na grupie zostaną one wyświetlone poniżej nazwy grupy wiodącej z niewielkim wcięciem.

 

Po wybraniu grupy/podgrupy w oknie środkowym (okno, obszar na którym wyświetlony jest ten tekst) zostaną wyświetlone pozycje usług/towarów w dwóch kolumnach - jest to prezentacja poglądowa. Pomiędzy opisem grupy, a prezentacją towarowo/usługową mamy kilka interesujących opcji. Możemy posortować towary/usługi wg. :

  1. Nazwy produktu - alfabetycznie, porządek rosnący lub malejący ustalamy za pomocą trójkąta prostokątnego wyświetlanego tuż za listwą Nazwa produktu. Wystarczy kliknąć na tym trójkącie aby zmienić porządek sortowania. Aktualnie obowiązujący porządek sortowania odczytamy z dymka podpowiedzi, gdy zatrzymamy kursor myszy nad trójkątem wyboru sortowania na krótką chwilę. Innym sposobem szybkego określenia w jakim porządku posortowane są produkty jest obserwacja wyglądu trójkąta wyboru sortowania, wierzchołek skierowany ku górze świadczy o porządku rosnącym. Natomiast wierzchołek skierowany w dół wyraża sortowanie malejące.
  2. Ceny - sortowanie wg. kryterium ceny - rosnąco, malejąco podobnie jak to zostało opisane powyżej.
  3. Ostatnio dodanych produktów - sortowanie podobnie jak wyżej. Opcja umożliwia zapoznanie się z nowościami w danej grupie, przy sortowaniu rosnącym będą to pozycje na samym końcu listy.

Na prawo od trójkąta wyboru sortowania zobaczymy - Wyświetl # - i wpisaną liczbę 20. Ta opcja pozwala nam wybrać z rozwijanej listy ile produktów/usług chcemy mieć maksymalnie  wyświetlone na jednej stronie - domyślną wartością jest 20 (po 10 na kolumnę).

 

Szczegółowe informacje + możliwość kupna określonej pozycji uzyskamy klikając na miniaturce produktu lub na jej nazwie. Po otwarciu szczegółowego okna wszystkie dostępne opcje są intuicyjne i nie wymagają szczególnego omówienia. Jedyną opcją którą pokrótce opiszemy jest opcja Zapytaj o ten towar/usługę (dostępna w szczegółowym oknie produktu tuż poniżej ceny). Bardzo użyteczna opcja umożliwiająca zadanie uściślających pytań nt. określonego produktu. Pomimo usilnych starań o dobry i precyzyjny opis oferowanych do sprzedaży produktów, mamy świadomość, że niektórzy klienci będą zainteresowani w pozyskaniu dodatkowych, nieujętych w opisie informacji. Ta opcja jest właściwą drogą do uzyskania takich informacji.

 

Omówiliśmy podstawowe funkcje sklepu, teraz (na podstawie przykładu) sróbujemy przejść przez procedurę zakupu. Załóżmy, że mamy zamiar kupić dwa długopisy Parker i zamówić jedną pieczątkę. W pierwszej kolejności należy upewnić się że jesteśmy zalogowani na nasze konto. Rozpoczniemy od zakupu długopisów. Wskazujemy grupę Parker, dzięki czemu w oknie środkowym (okno, obszar na którym wyświetlony jest ten tekst) zostaną wyświetlone pozycje towarowe związane z grupą Parker. Teraz wskazujemy kliknięciem na wybrany długopis np. Długopis Parker BP 24, dzięki czemu wyświetlone zostanie jego szczegółowe okno. Teraz w wyborze koloru pozostawiamy czarny kolor, oraz w ilości 1 szt. i klikamy na napisie Dodaj do koszyka. Pod obrazkiem koszyka zobaczymy zapis: 1 Produkt   47,00 zł. Jeżeli chcemy zobaczyć szczegółowy zapis zawartości koszyka wystarczy kliknąć na napisie ZAWARTOŚĆ KOSZYKA, powyżej obrazka. Teraz dla odmiany kupimy ten sam długopis, ale w kolorze niebieskim. Postępujemy podobnie jak poprzednio, z tą różnicą, że domyślny kolor czarny zamienimy na niebieski i klikamy na napisie Dodaj do koszyka. Tym razem pod obrazkiem koszyka zobaczymy zapis:  2 Produkty   94,00 zł.

 

Zaplanowane długopisy znajdują się już w koszyku, teraz zamówimy pieczątkę. Klikamy na grupie pieczątki, a gdy rozsunie się, będą widoczne podgrupy, klikamy na podgrupie Kompletne Pieczątki. Ponieważ nie mamy ochoty zagłębiać się w sprawy związane z typoszeregiem produkowanych automatów to rozsądnym wyborem będzie pierwsza dostępna pozycja "1 Pieczątka Uniwersalna". Wybierzemy typ nośnika, ponieważ chcemy posiadać klasyczną pieczątkę automatyczną pozostajemy przy domyślnym wyborze (w przypadku innych preferencji pozostałe wybory zostały dość dobrze opisane). Teraz kolej na preferowanego producenta, jeżeli nie mamy szczególnych preferencji w tej materii pozostawiamy pole "bez znaczenia". Pozostałe pola nie wymagają dodatkowego opisu. Wpisywana kolejność wierszy jest z założenia umowna i może być korygowana przez edytora podczas projektu pieczątki. Jeżeli zależy nam na szczególnym szyku wierszy to należy umieścić taką informację w uwagach (dostępne podczas finalizacji zamówienia). Po wpisaniu treści pieczątki klikamy na napisie Dodaj do koszyka.

 

Zaplanowane produkty znajdują się juz w koszyku, teraz przejdziemy do zawartości koszyka poprzez znane nam kliknięcie na napisie ZAWARTOŚĆ KOSZYKA. Sprawdzamy zawartość koszyka. Jeżeli chcemy zwiększyć ilość wybranej pozycji to możemy to uczynic poprzez zmianę w okienku ilości. Dla przykładu w pierwszej pozycji (Parker BP 24 czarny) zmienimy ilość wpisując w okienko 2 szt. Po wpisie naciskamy enter i program zaktualizuje nam wyliczenia (alternatywnie możemy użyć ikonki aktualizacyjnej - obok okienka). 1 Pieczątka Uniwersalna nie jest obliczana na tym etapie, obliczenie tej pozycji i sumarycznie pozostałych otrzymamy e-mailem po tym jak edytor zdecyduje o wielkości nośnika jaki będzie zastosowany.

 

Finalizujemy zakupy poprzez kliknięcie z napisem Zamówienie (na dole wyliczeń). Wyświetlony zostanie pierwszy krok finalizacji, tu możemy jeszcze skorygować ilości zamawiane. Klikając na granatowej ikonce z ludzikiem i koszem możemy skasować całkowicie pozycję. Tutaj też możemy zmodyfikować (jeżeli to konieczne) dane do faktury/paragonu. W tym też miejscu możemy określić adres wysyłki spośród wcześniej zapisanych. Po upewnieniu się, że wszystkie wpisy i opcje są właściwe przechodzimy do następnej karty poprzez kliknięcie na przycisku Następny>>. Na tej karcie wybieramy sposób dostarczenia towaru/usługi. Po upewnieniu się, że wszystkie wpisy i opcje są właściwe przechodzimy do następnej karty poprzez kliknięcie na przycisku Następny>>. Na tej karcie mamy możliwość pozostawienia komentarza, uwag do naszego zamówienia. Zamówienie składamy poprzez kliknięcie na przycisku Potwierdź zamówienie. W odpowiedzi otrzymamy potwierdzenie wysyłki formularza zamówienia, również wysłane na nasz adres e-mai (zgłoszony podczas rejestracji).

 


Oceń artykuł:

(7 Głosów)
 

Dodaj komentarz

Twoje imię:
Temat:
Komentarz:
  Kod weryfikacyjny. Tylko małe litery bez spacji.
Kod weryfikacyjny: